keskiviikko 17. heinäkuuta 2013

Ihana Kesä isolla K:lla

Olen viimeisen kahden viikon aikana olen viettänyt todellista kotilomaa. Olen auttanut ystävää hieman muutossa, putsannut 10kg mansikoita, pessyt - imuroinut - vahannut kaksi autoa, siivonnut mökin, siivonnut saunan, vahtinut kissaa (mistä johtuen yksin mökillä kökkiessä olen nuo edelliset tullut tehneeksi), käynyt vartalohoidossa, käynyt manikyyrissä ja pedikyyrissä, käynyt Naantalissa kesäteatterissa, ajellut meidän uudella ihanalla autolla, istunut laiturilla, saunonut, etsinyt verhokankaita lapin mökille, lukenut kirjoja - suoraan sanoen ahminut niitä ja muuta sellaista pientä...

Ihana Yann Tiersen
ja
Kesä



















Olen kyllä niin onnellinen, että vanhemmillani on näin ihana mökkipaikka!
En lakkaa haaveilemasta, että saisin tänne tupani joskus rakentaa.
Mutta se on vielä kaukana...
Syksyllä alkaa säästäminen.
Pankkineiti lö realismia pöytään. :)
En saanut edes opintolainaa vielä alkaa lyhentämään...
On se kumma.

Mutta ei se haittaa.
Takassa tuli.
Kissa sylissä.
Televisiossa taivaantulet.

Ihanaa!

4 kommenttia:

Jovelan Johanna kirjoitti...

Just tuollaisia pitää kesäpäivien olla! Mitä mahtavaa kaikesta nauttimista! Ihan superia, jatkakaa, olkaa hyvä ;)

Talohistoriikkia on nyt julkaistu, jotta jos mielit, sieltä löytyvät :)

Anonyymi kirjoitti...

Mitäs muita kirjoja ahmit!

Hannele Ruusukummusta kirjoitti...

Ihanalta kuullostaa!
Keäsä on kyllä ihanaa aikaa...:)

Saariston kasvatti kirjoitti...

On! Mutta edelleen huomaan, että itselle on todella vaikea olla jouten. Tai ei jouten olo ole vaikeaa, vaan että sen tekee hyvällä omatunnolla. Kunhan jaksan, kirjoittelen siitäkin, sillä olen huomannut että tämän taidon osaamattomuus on avain aikamoneen muuhun ongelmaan joista ajoittain kärsin. Enkä ole asian kanssa yksin. Mutta kesä on ihanaa aikaa, parasta aikaa harjoitella joutilaisuutta!

Anonyymi: listailen tuohon sivupalkkiin kirjoja joita olen lueskellut ja siihen myös tähtiä oman arvioni mukaan annan. Kirjatkin ovat niin subjektiivinen kokemus, etten turhaan niitä sen enempää jaksa analysoida, mutta itse poimin kanssa vinkkejä ihan siitä mitä olen kuullut toisten lukevan ja ehkä pitäneen. Paul Tordayhin törmäsin sattumalta reissussa poimiessani hänen kirjansa kirjojenvaihtopisteestä ja koukussa olen. Nyt on menossa hänen teoksensa ventovieras (The girl on the Landing), suomeksi siis. Tämä suomennos ainakin on ihan toimiva. Seuraavaksi tulossa on lisää hänen kirjojaan ja sitten lisää tuota Hilja Valtosta. Koitan nollata päätäni vähän näillä ei niin asiasisältöisillä kirjoilla ja oi kuinka ihanaa se onkaan lukea vain yksinkertaisesti hyvin kirjoitettuja tarinoita! :) Lukeminen on ihanaa!

Ja kirjasuosituksia otetaan myös vastaan!